سرخط خبرها

نمایشگاه «شمس ولایت» در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۲۳۶۶
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
نمایشگاه «شمس ولایت» در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم
به منظور توزیع اقلام مورد نیاز تشکل‌های فرهنگی در ایام عید سعید غدیر خم، نمایشگاه «شمس ولایت» در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، درآستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم و به منظور توزیع اقلام مورد نیاز تشکل‌های فرهنگی در برپایی جشن‌های خیابانی و برگزاری مراسمات، نمایشگاه «شمس ولایت» در محل گذر فرهنگی گلستان در مشهد آغاز به کار کرد.

«یوسف اسماعیل زاده» معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در موضوع واسپاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مردمی به مردم و خصوصا در بزرگداشت ایام الله و مناسبت ها، تجربه‌ای در دهه کرامت شکل گرفت که علاوه بر افزایش شور و نشاط در فضای عمومی شهر، شهرداری را نیز از تصدی گری در این امور خارج کرد.

وی افزود: بر اساس این تجربه، نمایشگاهی در گذر فرهنگی گلستان آغز به کار کرده که در آن، تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی بتوانند اقلام مورد نیاز خود در برپایی مراسم را تامین کنند و در حقیقت این نمایشگاه به منظور خدمت رسانی به تشکل‌های مردمی و به منظور فضاآرایی شهری شکل گرفته است.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: بر اساس سطح بندی تشکل‌های مردمی و با این اولویت که تشکل‌های مردمی به صورت دسته جمعی و در کنار یکدیگر در فضاآرایی شهری مشارکت داشته باشند، مبالغی بین ۳ تا ۵ میلیون تومان برای دریافت اقلام مورد نیاز به هر تشکل اختصاص می‌یابد و در مجموع در مجموع ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است.

مشارکت مردم در مجموعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اولویت دارد

«ایمان فرهمندی» عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با بیان بر این که اعیاد بزرگ اسلامی از جمله عید سعید غدیر، اعیاد مردمی هستند و مراسم بزرگداشت این مناسبت‌ها نیز می‌بایست با محوریت مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: در شورای ششم نیز تلاش بر این بوده است که حداکثر مشارکت مردم را در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری جلب کنیم و حتی در حوزه‌های عمرانی نیز این تلاش صورت گرفت که با پروژه‌های زودبازده و دخالت دادن شورای اجتماعی محلات و مجموعه‌های مردمی، مشارکت مردمی را بیش از پیش جلب کنیم.

وی با تاکید بر این که مشارکت مردم در مجموعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اولویت دارد، افزود: البته شهرداری و مدیریت شهری نیز وظیفه پشتیبانی خود را باید انجام دهد.

فرهمندی افزود: علاوه بر برگزاری این نمایشگاه که در همین راستا شکل گرفته است، برنامه‌های دیگری نیز با همین رویکرد اجرا خواهد شد و این فعالیت در سایر مناسبت‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت و تقویت خواهد شد.

گفتنی است همزمان با افتتاح این نمایشگاه، از مادر شهیدان «سید کریم خوش قلب طوسی» و «سید جواد خوش قلب طوسی» تجلیل به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->